El Grup de Diables l'Espetec d'Agramunt, a la pel·lícula 'Alcarràs', que ha guanyat l'Os d'Or a la Berlinale

El Grup de Diables l'Espetec d'Agramunt és present a la pel·lícula ‘Alcarràs', de Carla Simón, que ahir va aconseguir l'Os d'Or al Festival de Cinema de Berlin, la Berlinale. El grup de diables, indica el seu president, Sergi Hernández, participa a la pel·lícula fent un correfoc, una de les tradicions de les festes majors: "A part de la història d'Alcarràs, de la terra i del préssec, també es parla de la Festa Major i, en una Festa Major, no hi pot faltar els correfocs. Nosaltres vam fer la part dels correfocs al carrer i vam gravar aquest trosset".
Més d'una vintena d'integrants de la colla de diables va participar a la gravació, ja fent de diables, de percussió i de públic. El rodatge amb els diables, que va tenir lloc al mes de juliol, va durar unes tres hores, durant les quals es van tirar carretilles, els petards més comuns als correfocs, i també es va assessorar a l'equip de rodatge sobre com manipular aquests productes pirotècnics. A la pel·lícula es podrà veure els vestits de la colla de diables, que són els que s'utilitzen pels correfocs.
Des del grup de diables es valora molt positivament la participació a aquesta pel·lícula, ja que és una oportunitat per mostrar aquest tipus de tradicions mitjançant l'àmbit cinematogràfic.




